Pareigūnai surengė netikėtą reidą prie geležinkelio pervažos | Kas vyksta Kaune

Pareigūnai surengė netikėtą reidą prie geležinkelio pervažos

R. Tenio nuotr.

Trečiadienio rytą, nuo 7 val., prie dalies geležinkelio pervažų Kauno apskrityje išsirikiavo policijos ekipažai. Prasidėjo reidas, kurio metu stebima ar eismo dalyviai laikosi taisyklių ir esant raudonam šviesoforo signalui bei nuleistam užtvarui – laukia, kol traukinys pravažiuos.

Reido tikslas – prevencinis, atkreipti dėmesį, kad geležinkelio pervažos pavojingos ir saugant savo bei aplinkinių gyvybę, sveikatą, reikia paisyti Kelių eismo taisyklių.

Piko metu pažeidėjų neužfiksuota

Portalo „Kas vyksta Kaune” žurnalistai prieš 8 val. ryto apsilankė Amalių gyvenvietės pervažoje, kaip informavo šioje vietoje sutikta jau 30 metų pervažos budėtoja dirbanti Danutė, tuomet buvo pats pikas: mokiniai skubėjo į mokyklą, suaugusieji į darbus, tad automobilių ir žmonių srautas buvo didelis. Policija 7-9 val. Amalių pervažoje vykdžiusi patikrą, informavo, kad pažeidėjų neužfiksuota, visi laikėsi Kelių eismo taisyklių, nurodančių, kad prieš pradedant judėti per geležinkelio pervažą ir ja judant, privaloma vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojo signalais.

Pagrindinis saugumo rodiklis šioje pervažoje buvo šviesoforo signalas, vos užsidegus žaliam – automobiliai suskubdavo važiuoti, tiesa, ne visi vairuotojai paklusdavo reikalavimui prieš tai dar ir apsidairyti bei įsitikinti, ar neartėja kita bėginė transporto priemonė, o taip nutikti gali, kaip pasakojo ilgametė pervažos darbuotoja.

Kauno kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra pažymėjo, kad trečiadienio rytas buvo ramus. „Pažeidimų neužfiksavome, Amalių pervaža išskirtinė, nes eismas intensyvus, ne vienas vairuotojas lekia, kai raudonas signalas mirksi, tačiau vairuotojas privalo sustoti ir praleisti traukinį be jokių išlygų. Būna ir pažeidėjų, kurie dar kol leidžiasi užtvaras bando pravažiuoti, ypač krovininiai automobiliai. Tada ir užtvaras, ir automobilis apgadinami”, – pasakojo policijos atstovas.

Per 30 darbo metų matė visko

Amalių pervažoje sutikta 30 metų pervažos budėtoja dirbanti Danutė pasakojo, kad didžiausio budrumo reikia piko metu: 7-8 val. ryte, kai vaikai skuba į mokyklą, o suaugusieji į darbą, kitas piko metas prasideda popiet, mokiniams jau grįžinėjant iš mokyklos. Darbuotojos teigimu, kasdien per šią pervažą praeina keli šimtai žmonių.

Policijos reidas prie Amalių sankryžos

Per dieną, t.y. per 12 valandų, šiame ruože traukiniai pravažiuoja 40 kartų, o naktį mažiau, važiuoja neplaniniai iš užsienio, tačiau naktį ir pažeidėjų, pasak darbuotojos, padaugėja, esą, jie jaučiasi nematomi, mano, kad jų pažeidimo neužfiksuos. Tačiau, ilgametė pervažos budėtoja Danutė parodo į virš pervažos esančias kameras, jos fiksuoja šios vietos srautą. Geležinkelio darbuotojai peržiūri šią medžiagą, pastebėję pažeidėjus – iškart praneša policijai, tuomet pradedamas tyrimas.

„Žmonės nemąsto, juk kaip gali rizikuoti savo ir kitų gyvybėmis: štai būna žmonės vedasi mažus vaikus degant raudonam signalui. Drausminu, o jie atkerta: „Na, ką jūs, traukinys dar toli, važiuoja lėtai, tikrai spėsime pereiti”, – gyventojų pasiteisinimus prisimena Danutė ir patikina, kad tai kaskart pribloškia:

„Suaugusieji ne tik savo, bet ir vaiko gyvybe rizikuoja, jokios atsakomybės! Pėstieji ir su tempiamais vežimėliais braunasi, buvo atvejis, kai žmogus bėgo degant raudonam signalui, nugriuvo, o už kelių metrų stotelėje buvo traukinys, jau ruošėsi judėti. Ačiū dievui, pamatė nelaimėlį ir tragedija neįvyko. Apie vaikus su telefonais net nekalbu, neseniai vienas žygiavo net nežiūrėdamas į šviesoforą, neatitraukdamas galvos nuo telefono ekrano, o jei tuo metu traukinys? Vairuotojai irgi stebina: lekia, braunasi degant raudonam signalui, net nespėjus užtvarui nusileisti/pakilti – spaudžia greičio pedalą, būna ir numuša užkardus, lekia nemąstydami, nieko nepaiso, vadinu juos „kaskadininkais”. Skuba, lekia, bet kur jūs nuskubėsite?”, – retoriškai klausė darbuotoja.

Pašnekovė tikino, kad jos prižiūrimoje atkarpoje būna žmonių numušimų, pasitaiko ir gyvūnus partrenkia.

Geležinkelio pervažos budėtoja teigė, kad vykdant reidus, kai šalia budi policija, visi per pervažą juda tvarkingai: „Šiandien labai ramu, gal vairuotojai „susimirksi”?, – svarstė Danutė.

Tiesa, ji pažymėjo, kad baudos ir stebėjimo kameros pastaraisiais metais sumažino pažeidėjų skaičių, visgi jų pasitaiko, tarp tokių vyrauja pėstieji, o vairuotojai, esą, mažiau taisykles pažeidinėja.

Policijos reidas prie Amalių sankryžos

Kalbinti pėstieji tikino besilaikantys numatytos tvarkos, Aleksas teigė: „Anūkai išvyksta, tad einu per pervažą į parduotuvę, jiems maisto nupirkti, stebiu ir jei raudonas signalas – laukiu, visad vadovaujuosi ženklais, šviesoforu”, – kalbėjo kasdien čia vaikščiojantis vyras.

Asta atviravo irgi visad besilaikanti taisyklių: „Dažnai čia vaikštau, einu į darbą, saugumas svarbu, tad paisau šviesoforo, pastebiu to dažniau laikosi ir pėstieji bei vairuotojai. Anksčiau tikrai taip stropiai nesilaikydavo, būdavo išbėgdavo vos ne prieš pat traukinį”.

Pernai žuvo aštuoni žmonės

Po reido R. Kemzūra akcentavo, kad pavojai pervažose galimi rimti: „Praėjusiais metais šalies geležinkelio pervažose įvyko 8 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 8 žmonės, dar 5 buvo sužeisti. Eismo įvykiai pervažose dažniausiai baigiasi tragiškai, tad eismo dalyviai judėdami pro šias vietas turi būti maksimaliai susikaupę”, – teigė R. Kemzūra.

Policijos reidas prie Amalių sankryžos

Jis priminė, kad skaudžiausi įvykiai įvyksta zonose, kur ties pervažomis nėra užtvaro, ypač rajoniniuose keliuose, kur tėra tik STOP ženklas ir šviesoforas.

„Tyrimų rezultatai rodo, kad žmonės neįvertina situacijos, jiems atrodo, kad 3-4 žingsniai per pervažą ir ji jau pereita, atseit tai sekundžių reikalas, mano, kad nespės traukinys ar šilumvežis kirsti pervažos, kol jie greit prabėgs, tačiau turime ir pėsčiųjų nukentėjusių, kurie pažeidžia taisykles ir nespėja pereiti. Pasekmės gali būti baisios. Nors taisyklėse aiškiai parašyta, kad visi eismo dalyviai turi praleisti traukinį bet kada, jei mato jį savo matomumo zonoje”, – pastebėjo pašnekovas.

Pasiteiravus apie išskirtinius eismo įvykius Kauno apskrityje, R. Kemzūra priminė pernai Jonavoje vykusį įvykį, kai motociklo vairuotojas pervažoje sustojo, nes sugedo motociklas, bandė jį čia pat pataisyti, nepatraukęs motociklo nuo pervažos, tačiau atvažiavo traukinys ir kliudė motociklą, laimei, vairuotojas suspėjo pasitraukti ir išvengė žūties.

Gresia baudos ir teisių atėmimas

Policijos reidai šiandien bus vykdomi ir kitomis valandomis, galutiniai reido rezultatai paaiškės vėliau, vairuotojams ir pėstiesiems primenama, kad už KET nesilaikymą geležinkelio pervažose, gresia bauda iki 289 eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 2 iki 6 mėnesių.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA