Įvardino pagrindines padangų keitimo klaidas, kurios gali baigtis avarija | Kas vyksta Kaune

Įvardino pagrindines padangų keitimo klaidas, kurios gali baigtis avarija

Kas vyksta Kaune nuotr.

Pagal kelių eismo taisyklių reikalavimus didžioji dalis vairuotojų jau turėtų važinėti pakeitę savo automobilių vasarines padangas į žiemines. Tačiau jų keitimas dar negarantuoja visiško saugumo.

Specialistai atkreipia dėmesį į klaidas, kurios gali baigtis skaudžia nelaime. Pasitikrinkite, ar jų nepadarėte ruošdami savo automobilį žiemai.

Ar galima keisti 2 padangas iš 4?

Pasak bendrovės „Melga“ padalinio vadovo Ramūno Giliaus, dažniausiai Lietuvoje vairuojami viena ašimi varomi automobiliai, todėl tokio tipo automobiliuose dvi padangos visuomet dėvisi greičiau nei kitos dvi. Atsižvelgdami į tai, vairuotojai mūsų šalyje turėtų jas sukeisti vietomis.

„Vairuojant viena ašimi varomą automobilį, rekomenduojama kas 10 tūkstančių kilometrų arba kiekvieną sezoną, sukeisti padangas vietomis, kad visos keturios padangos diltų vienodai. Jei jau taip atsitiko, kad dvi padangos sudilo greičiau, galima pirkti bei keisti ir vienos ašies padangas. Tik tokiu atveju svarbiausia atsižvelgti į tai, kad po keitimo visos keturios padangos būtų vieno tipo, t.y. dygliuotos, minkštesnės gumos skandinaviškai žiemai arba kietesnės gumos europietiškai žiemai ir t.t.“, – patikslina R. Gilius.

Kita vertus, ekspertas pabrėžia, jog keičiantis padangas nereikėtų rizikuoti su skirtingų sezonų padangų deriniais. Anot jo, tokie bandymai, ypač nepasikonsultavus su specialistais, vėliau gali baigtis liūdnomis pasekmėmis.

„Jei automobiliui uždedamos, pavyzdžiui, 2 dygliuotos padangos ir 2 – ne, labai didelė tikimybė, kad nesuvaldysite automobilio, tarkim, aštriai stabdant posūkyje ir pan. Tuo metu jei automobilis varomas visais keturiais ratais ir sugadinote tik vieną padangą, keisti tik ją rekomenduojama, jei tarp naujos ir likusių padangų protektoriaus gylis nesiskiria daugiau nei 2 mm. Bet kuriuo atveju keičiantis tik vieną ar dvi padangas, reikėtų pasitarti su specialistais, nes galite nepastebėti ar neįvertinti tam tikrų niuansų“, – pataria R. Gilius.

Padangų keitimas tarpusavyje

„Padangas ne tik galima keisti tarpusavyje, bet net ir rekomenduojama tam, kad jos visos diltų vienodai. O pats keitimas priklauso nuo padangos tipo. Jei padangos asimetrinės, galima keisti įvairiai, svarbu, kad jos būtų sumontuotos reikiama puse į išorę. Jei padangos kryptinės – nepermontuojant galima sukeisti tik priekines su galinėmis, nes sukeitus padangas ant tos pačios ašies, pasikeis ir padangų riedėjimo kryptis“, – teigia R. Gilius.

Eksperto teigimu, net gerai pasikeitus padangas, reikia būti budriems ir bent jau kai kada jas apžiūrėti. Ekspertas pataria visuomet atkreipti dėmesį į padangų nudilimą, ypač, jeigu jis – nevienodas.

„Jeigu pastebėsite, kad padanga skirtingose zonose dyla nevienodai, rekomenduojame atvykti į servisą ir pasitikrinti ratų geometriją, nes vienos pusės padangos didesnis dilimas rodo, kad yra netvarkinga automobilio pakaba ar pakitusi ratų geometrija“, – įspėja R. Gilius.

Negelbės net keturi varomi ratai

Pasak R. Giliaus, nors automobiliai su keturiais varomais ratais dažniausiai suteikia vairuotojams pasitikėjimo, pasitaiko situacijų, kai visi automobiliai lygūs.

„Automobilio stabdymo kelias nepriklauso nuo to, kuriais ratais varomas automobilis. Kai kurie klientai renkasi pigesnes žiemines padangas sakydami, kad jie vis tiek turi keturiais ratais varomą automobilį, todėl visur pravažiuos. Deja, stabdymui keturiais ratais varomas automobilis įtakos neturi. Gerą stabdymą garantuoja tik stabdžių sistema ir padangos“, – atkreipia dėmesį ekspertas.

R. Gilius ragina atkreipti dėmesį ir į tai, kad net pasikeitus visas padangas bei laikantis reikalavimų, vairuotojai turi įvertinti, jog automobilio valdymas gali gerokai pasikeisti nuo įprastinio vairavimo.

„Keičiant tik dvi padangas, viena ašis turi prastesnį sukibimą ir tai daro įtaką važiavimo saugumui. Bet net ir pakeitus visas keturias padangas, reikia įvertinti, kad automobilio valdymas gali juntamai pakisti. Ypač atsargiai reikėtų vairuoti automobilį pakeitus vasarines į minkštas skandinaviško tipo padangas. Dėl padangos ypatumų reikia pajusti pasikeitusį automobilio valdymą posūkiuose – automobilis vangiau reaguoja į vairo pasukimą – ir stabdant ant šlapio asfalto gali greičiau suveikti ABS sistema“, – akcentuoja R. Gilius.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

„Perkant padangas svarbu, ar automobilis varomas galine ašimi ar ne. Nes nepatyręs arba nepratęs prie automobilio slydimo vairuotojas kur kas greičiau pajunta, kad automobilis pradeda slysti, kai jis varomas priekiniais ratais, o ne galiniais. To priežastimi tampa tai, kad vairuotojas ne tik pajunta, bet ir pamato priekinių ratų slydimą, tuo metu pradėjus slysti galiniams ratams, vairuotojas dažniausiai tik po kurio laiko pajunta, jog automobilio galas pradėjo slysti“, – išskiria R. Gilius.

Anot eksperto, šiuolaikiniuose automobiliuose galinių ratų slydimą ištaiso elektronika, bet šimtu procentų ja pasitikėti taip pat negalima, nes esant didesniam greičiui ar važiuojant per plikledį ji gali nepadėti.

„Dažnu atveju pravartu kreiptis į padangų specialistą, kuris patars, kokio tipo padangas geriausia rinktis priklausomai ne tik nuo automobilio, bet ir vietovės, kur dažniausiai bus važinėjama ar net vairavimo įpročių. Čia visai kaip horoskope: neteisingai parinktos padangos – Jūsų laukia dideli nemalonumai“, – apibendrina R. Gilius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA