Ar reklamos kūrėjai persistengė? | Kas vyksta Kaune

Ar reklamos kūrėjai persistengė?

Organizatorių nuotr.

Pavasarį visame Kauno mieste pasirodžiusios ryškiai geltonos reklamos skatino gyventojus nebūti Aldonais – taupyti.

Tokia reklama sulaukė labai dviprasmiškų nuomonių: vieni ją pasmerkė kaip niekam tikusią, kiti pagyrė jos ryškumą ir idėją. Bet ar tikrai reklamos kūrėjai neperžengė etikos ribų ir nieko neįžeidė?

„Nebūk Aldonas“

Tokiu šūkiu „Taupkasė”, pristatė naująją savo paslaugą – refinansavimą. Reklaminės kampanijos nepastebėti buvo neįmanoma: reklaminiai plakatai ant viešojo transporto, stotelėse, stendai „Žalgirio” arenos prieigose bei klipai internete, socialiniuose tinklapiuose. Reklamos „Nebūk Aldonas“ personažai – senamadiškasis susiraukėlis Aldonas ir inovatyvusis bei plačiai besišypsantis Dainius, kuriuos įkūnijo garsūs Lietuvos aktoriai – Kirilas Glušajevas ir Andrius Bružas.

Reklaminiai plakatai ir klipai perša mintį, jog Aldonas negeba tvarkytis su savo turimais finansiniais įsipareigojimais, o štai Dainius ne tik puikiai su jais tvarkosi, bet ir nemažai sutaupo, pasinaudojęs „Taupkasės” siūloma refinansavimo paslauga.

Vertina dviprasmiškai

Kampanija „Nebūk Aldonas“ užvedė nemažai diskusijų tarp ją mačiusių reklamos specialistų. Vytauto Didžiojo universiteto profesorius Arvydas Bakanauskas mano, jog Aldono personažas siejasi su kvaileliu ir yra parodomas neigiamame kontekste, jis įsižeistų, jei panaši reklama suktųsi su jo vardu, tačiau pabrėžia kad taip besireklamuojanti įmonė pasiekė savo – juos tikrai pastebėjo. Pasak marketingo strategijos eksperto Lino Šimonio, šios reklamos kūrėjai etikos ribų neperžengė, pasinaudojo stereotipu.

Tuo tarpu „Taupkasės“ komercijos vadovas Andrius Karkauskas pažymi, kad tokia ryškia reklama siekta atkreipti kauniečių dėmesį į opią problemą, susijusią su dideliais gyventojų turimais finansiniais įsipareigojimais bankams bei kitoms kredito įstaigoms, o ne kažką įžeisti ar paerzinti, reklama nebuvo orientuota į kokį nors konkretų asmenį.

„Pagrindiniam personažui ir reklaminiam šūkiui buvo pasirinktas Aldono vardas, visai spontaniškai ir atsitiktinai, kūrybinėje komandoje vystant reklaminę idėją naujam refinansavimo produktui. Vėliau papildomai pasidomėjome ar iš vis toks vardas egzistuoja, atradome, jog Kaune šiuo metu nėra nei vieno registruoto vyriškio vardu Aldonas, o visoje Lietuvoje gyvena vos keli šio reto vardo savininkai, todėl buvome tikri, kad niekas neturėtų įsižeisti.“ – aiškina A. Karkauskas.

Aldonai apie Aldoną

„Turiu bičiulį Dainių, kuomet pamatėme reklamą, kurios personažai Dainius ir Aldonas, pasijuokėme, tačiau, kalbant rimtai, reklamos kūrėjai turėtų elgtis atsakingiau“ – įsitikinęs Kaune gyvenantis garsus dvasininkas Aldonas Gudaitis. Vilniuje gyvenančiam kalbininkui Aldonui Pupkiui taip pat teko matyti Kaune publikuojamas reklamas su personažu jo vardu, žinomas žmogus pažėrė kritikos, tai pirmas kartas, kai jam teko pasijausti nejaukiai dėl turimo ypač reto vardo.

Aldono vardą turintys garsūs lietuviai mano, jog reklamų kūrėjai turėtų elgtis atsargiai ir nepamiršti įvertinti reklamos įtakos jų personažų vardus turintiems žmonėms, ypač kai jie naudojami pašiepiamame kontekste.

Ką mano kauniečiai?

Dauguma kalbintų kauniečių vis dėl to palankiai vertina „Nebūk Aldonas“ reklaminę kampaniją: „Taip pamenu šias reklamas, mačiau jas tiek mieste, tiek internete, man patiko, privertė šyptelti. “ – dalinosi mintimis kaunietė Monika. Praeivis Domas mano, kad ši reklama atkreipė daugelio dėmesį, jis ir pats pasidomėjo kaip gi nebūti Aldonu, netgi pasinaudojo reklamuojama paslauga.

Tiesa, ilgą laiką Kaune gyvenantis Vilius šios reklamos atžvilgiu nebuvo toks palankus: „Asmeniškai man šios reklamos šūkis nepatiko, turiu močiutę vardu Aldona, manau, kad pamačiusi šią reklama ji pasijaustų tikrai nejaukiai“. Daugelis miestiečių pažymi, jog reklamos nepastebėti buvo sunku, jei ne mieste, tai internete ją matė tikrai visi, daugelis pasidomėjo ir reklamuojama paslauga, pašaipos Aldono vardą turintiems žmonėms praeiviai neįžvelgė. „Ryški ir linksma reklama“ – taip kaunietė Dalia apibūdino „Taupkasės” kampaniją „Nebūk Aldonas“.

Vieningos nuomonės apie šią reklamą nėra. Ką apie ją manote Jūs?

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA