Vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimai yra privalomi | Kas vyksta Kaune

Vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimai yra privalomi

Organizatorių nuotr.

 

Pirkau bilietus į renginį, tačiau renginys buvo atšauktas. Pinigų man negrąžino. Galvoju kreiptis į vartotojų teisių apsaugos tarnybą, bet nežinau, ar verta, nes kyla klausimas, ar tarnybos sprendimas bus privalomas renginio organizatoriui?

 Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Lazauskienė:

Anksčiau vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimai buvo tik rekomendacinio pobūdžio, tačiau nuo 2016 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauja LR vartotojų teisių apsaugos įstatymo redakcija (toliau tekste – VTAĮ), kuri numato, kad vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimas įsigalioja ir yra privalomas vykdyti, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo dėl ginčo esmės priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, prašydama nagrinėti ginčą iš esmės. Taigi, nė vienai iš šalių nesikreipus į teismą, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos spendimas įsigalioja ir yra laikomas vykdomuoju dokumentu bei vykdomas priverstinai Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.  Pažymime, kad VTAĮ 28 straipsnio 3 dalis numato, jog kiti įstatymai gali nustatyti kitokias vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo įsigaliojimo ir vykdymo taisykles, negu nustatyta šiame straipsnyje.

 Taip pat primename, kad su pretenzija dėl pinigų grąžinimo už neįvykusį renginį, Jūs pirmiausia turite kreiptis į paslaugos teikėją.  Tuo atveju, jeigu per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į paslaugos teikėją Jums (vartotojui) nebus pateiktas atsakymas, arba paslaugos teikėjo atsakymas Jūsų netenkins, Jūs turėsite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Kreipiantis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kartu su prašymu turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (bilieto kopija, pinigų sumokėjimą už bilietą patvirtinančio dokumento kopija, kreipimosi į organizatorių kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos galinčios įrodyti prašyme išdėstytas aplinkybes).

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu kaunas@kasvyksta.lt.

Dėl asmeninių konsultacijų ir teisinių paslaugų suteikimo prašome kreiptis telefonu 8 671 29151  arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA”  Kaune.

Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje www.advocatera.lt

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA