Kauniečiai užsikrėtė restoranų mugės po atviru dangumi idėja | Kas vyksta Kaune

Kauniečiai užsikrėtė restoranų mugės po atviru dangumi idėja

Organizatorių nuotr.

Išsirinkti, kur mieste papietauti ar pavakarieniauti – ne tokia jau paprasta užduotis, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

[galerija kiek=”8″]

Tai puikiai žino biurų darbuotojai, kuriems klausimo „kur šiandien pietausime?“ aptarimas su kolegomis atsiduria kone kiekvienos dienos „darbotvarkėje“. Tą patirti dažnai tenka ir draugų kompanijoms, laisvalaikiu išsiruošusioms pavalgyti ar užkąsti kur nors mieste – vienas tądien norėtų pasistiprinti itališka pasta, kitas padarytų bet ką dėl sotaus mėsainio, na o trečias primygtinai siūlo rinktis vietą su staliuku lauke.

Vis tik kauniečiams nuo šios vasaros bent jau ketvirtadieniais tokių svarstymų ir tinkamiausios vietos paieškų buvo gerokai mažiau. Daug kas jau žino – gausų būrį šiuolaikinių, įvairiausias virtuves atstovaujančių maitintojų tądien buvo galima rasti Santakos parke, kur organizuojama restoranų mugė po atviru dangumi „Open Kitchen“. Vilniuje – tai jau puikiai žinomas reiškinys, skaičiuojantis trečius metus, o į restoranų mugę sostinės Tymo kvartale gyventojai traukia ne tik skaniai pavalgyti, bet ir pabendrauti, sutikti pažįstamų, atsipalaiduoti ir gerai praleisti laiką. Panašu, kad kauniečiams toks laisvalaikio leidimo būdas šiemet taip pat tapo nesvetimas.

Iš karto sulaukė susidomėjimo

„Nemažai klausimų, kada gi „Open Kitchen“ atvešime į kitus miestus, sulaukėme jau pernai, kuomet restoranų mugę antrus metus iš eilės organizavome Vilniuje. Matėme, kad į mūsų renginius sostinėje susirenka labai daug žmonių, susidomėjimas yra didžiulis, tad startas Kaune buvo natūralus žingsnis, suteikiantis galimybę dar platesnei auditorijai patirti gyvą šiuolaikinę maisto kultūrą ir gerai praleisti laiką“, – sako viena iš „Open Kitchen“ organizatorių Lina Klimašauskienė.

Anot jos, nors ir buvo tikėtasi kauniečių susidomėjimo nauja idėja, tačiau tai, kaip greitai ji prigijo, nustebino net ir pačius organizatorius.

„Kaune „Open Kitchen“ ketvirtadieniais rengti pradėjome nuo vasaros vidurio ir su kiekvienu renginiu žmonių tik daugėja. Nesutrukdė net ir ne visuomet palankūs lietuviškos vasaros orai. Nors beveik kiekvienas renginys Kaune neapsiėjo be lietaus, žmonių tai neatbaidė – jie gausiai rinkosi, prireikus nuo kritulių slėpėsi po įrengtais skėčiais. Sulaukėme tikrai daug gražių atsiliepimų – vadinasi pasiekėme, ko norėjome“, – sako viena iš „Open Kitchen“ iniciatorių.

Pasak L. Klimašauskienės, restoranų mugėje Kaune kaskart daugėja ne tik lankytojų, bet ir prie iniciatyvos prisijungiančių maitintojų. Kadangi tai yra pirmi metai, kai „Open Kitchen“ atkeliavo ir į laikinąją sostinę, čia kol kas dalyvauja kiek mažiau restoranų ir kavinių nei Vilniuje. Nepaisant to, skirtingą originalų maistą tiekiančių dalyvių skaičius nuo pirmojo renginio Kaune išaugo dvigubai ir dabar jau siekia dvidešimt.

Sukviečia noras atrasti

„Kauniečiai tikrai mėgsta valgyti ne namie ir, kaip ir visi lietuviai, turėdami galimybę leisti laiką lauke. Tokį pomėgį turbūt lemia mūsų šalies gamtinės sąlygos, kai šiltasis sezonas yra pakankamai trumpas, o žiema neretai užsitęsia. Suprantama, kad žmonės nori spėti pasimėgauti gerais orais, o vienas iš būdų tai daryti yra tyrinėjant maisto ir skonių įvairovę“, – sako L. Klimašauskienė.

Prie „Open Kitchen“ Kaune prisijungusių „Raudonų plytų“ alaus dirbtuvių aludaris Andrius Bagdzevičius sako, kad Kaunas yra įdomios kultūros miestas, kurio žmonės turi gerą skonį, todėl buvo džiugu prisidėti prie alternatyvaus maisto festivalio plėtros šiame mieste.

„Kauniečiai pasižymi savitu skoniu, yra išrankūs, todėl „plytoms“ garbė pasiūlyti jiems tokį alų, kuriame galima rasti daugiau ir įdomesnio skonio. Džiaugiuosi, kad alternatyvių restoranų kultūra ir gatvės maistas suteikia galimybę žmonėms atrasti skirtingų virtuvių eksperimentus, įvairesnį maisto ir gėrimų skonį. Manau, kad ši susidomėjimo skoniais banga Lietuvoje yra formuojama bendresnių pasaulinių tendencijų, kai bet kurioje srityje labiausiai imamas vertinti kūrybiškumas, naujos idėjos ar būdai naujai interpretuoti senas, unikalumas bei individualumas. Manau, būtent šie impulsai stumia pirmyn visą maisto ir gėrimų pasaulį”, – teigia jis.

Vienija aistra skoniui

Anot vienos iš „Open Kitchen“ organizatorių, tarp Vilniuje ir Kaune rengiamo maisto turgaus lankytojų yra ir šiokių tokių skirtumų. Kaune daugiau apsilanko jaunų šeimų su mažais vaikais, nors bendrai auditorija yra labai įvairi – nuo studentų iki senjorų. Kiekvienas iš lankytojų renginyje randa kažką artimo sau. Svarbiausia, L. Klimašauskienės teigimu, kad abiejuose miestuose yra daug susidomėjusių gyventojų, taip pat ir nuolatinių lankytojų, kurie atvyksta kone kiekvieną savaitę.

„Pati „Open Kitchen“ vieta Kaune galbūt lemia, kad čia daugiau žmonių susirenka vakare, dieną būna mažiau pietaujančių biurų darbuotojų, kurių gausiai per pietus susirenka Vilniuje. Santakos parkas Kaune yra kiek atokiau nuo miesto centro, todėl čia dažniausiai važiuojama specialiai, o ne užsukama einant pro šalį“, – pažymi L. Klimašauskienė.

A. Bagdzevičius priduria, kad abiejų miestų restoranų po atviru dangumi lankytojus vienija aistra skoniui.

„Tai ne tik įdomi šiuolaikinės maisto kultūros apraiška, bet ir unikali socialinė erdvė, sutraukianti labai įvairius ir smalsius, skoniams neabejingus žmones. Kurgi dar, jei ne puikaus maisto ir gėrimų apsuptyje po atviru dangumi, galima leisti sau atsipalaiduoti, atitrūkti nuo rūpesčių ir iš širdies paplepėti su draugais, pažįstamais ar nebūtinai pažįstamais – ir nebūtinai pačiomis rimčiausiomis temomis“, – sako „Raudonų plytų“ alaus dirbtuvių aludaris.

Vieta nuogirdoms skleisti

Ne vien skanus ir įdomus maistas lankytojus atvilioja į restoranų mugę po atviru dangumi. „Open Kitchen“ yra pramoga, kurios dalimi tampa ir muzika, neįpareigojanti atmosfera, aplinka, pašnekesiai ar netgi, kaip šypsodamiesi teigia organizatoriai – įvairūs smagūs „pletkai“, kuriuos šiemet žmonės buvo kviečiami įamžinti ant stalų.

„Valgymas mieste, naujų skonių paieškos yra kartu ir socializacijos forma, o bendravimas, buvimas tarp žmonių tampa unikalios patirties dalimi. Manau, ragauti maistą ar gėrimus visuomet yra smagiau drauge su kitais – čia ir slypi valgymo ne namie esmė. Nuogirdų fiksavimas ir dalijimasis jomis atspindi šį socialinį maisto kultūros aspektą“, –  sako A. Bagdzevičius.

Panašiomis mintimis dalijasi ir patys „Open Kitchen“ lankytojai. Viena iš Kaune restoranų mugės metu nugirstų ir užrašytų minčių skamba taip: „Žmonės mėgsta pavalgyti, todėl ateina ne vieni. Ir mėgsta išbandyti, todėl dalinasi“. Belieka pritarti.

Planuoja plėtrą į kitus miestus

„Open Kitchen“ yra glaudžiai susijęs su vadinamųjų maisto vagonėlių (angl. food truck) reiškiniu, kuris, L. Klimašauskienės teigimu, šiuo metu yra labai populiarus visoje Lietuvoje. Mobilios į bet kurią vietą atvažiuoti galinčios bei unikalų asortimentą siūlančios virtuvės ir sudaro restoranų ir kavinių mugės pagrindą, o sostinėje visus norinčius dalyvauti maisto vagonėlius jau sunku net sutalpinti.

„Prognozuočiau, kad kitais metais tokių vagonėlių bumas bus dar didesnis, todėl maisto mėgėjai turės dar didesnį pasirinkimą. Turbūt esant tokiai situacijai nebelieka nieko kito, kaip tik toliau plėstis“, – šypsosi L. Klimašauskienė, užsimenanti apie planus „Open Kitchen“ kitąmet atvežti ir į pajūrį.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA