Oro kondicionieriai Kauno viešajame transporte: mitas ar realybė? | Kas vyksta Kaune

Oro kondicionieriai Kauno viešajame transporte: mitas ar realybė?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Žmonės socialiniuose tinkluose juokauja, jog Vilniaus viešajame transporte veikiantį oro kondicionierių rasti sunkiau, nei pagauti gyvą vienaragį, o kaip yra Kaune?

Portalui „Kas vyksta Kaune“ susisiekus su „Kauno autobusų“ atstovu spaudai šis teigė, jog tokie įrenginiai nėra tokie reti miesto autobusuose ir troleibusuose.

„Šiuo metu 69 autobusai Kaune turi salono kondicionierių, dar 103 yra įrengti vairuotojo kabinos kondicionieriai. Tokie įrenginiai yra ir 42 troleibusuose. Senuose viešojo transporto autobusuose ir troleibusuose įrengti kondicionierių nėra galimybės, o perkant naujas transporto priemones salono kondicionavimo sistema yra privaloma pagal visuomenės aptarnavimo sutartį“, – portalui paaiškino Kamilis Doveika.

Džiugu, jog daugiau nei pusė visų „Kauno autobusų“ transporto priemonių turi oro kondicionierius, tačiau viešuoju transportu keliaujantys žmonės skirtumą pajus retai – dažniausiai vėsiu oru gali džiaugtis tik vairuotojas.

Tačiau galima džiaugtis, jog ateityje situacija turėtų gerėti – naujai perkami autobusai ir troleibusai privalo turėti salono oro kondicionierius. Tiesa, naujausi, pagal Aplinkos ministerijos programą Kauno gauti autobusai kondicionierių turi tik vairuotojo kabinoje.

„Kas vyksta Kaune“ skaitytojai praneša, jog net jei autobuse ir yra įrengtas oro kondicionierius, dar nereiškia, kad važiuojant nebus jokių nepatogumų.

„Norėčiau papasakoti užvakar (liepos 26 d.) įvykusią situaciją. BERKHOF markės autobuse, kurio garažinis numeris yra 856, o jis važiuoja 5 maršruto troleibuso maršrutu (dėl rekonstruojamos Nemuno gatvės 5 maršruto troleibusų eismas šiuo metu nevyksta ir vietoj jų važiuoja autobusai) yra įrengtas oro kondicionierius. Įlipus į autobusą buvo juntamas didelis tvankumas. Pridėjus rankas prie oro pūtimo angų, pajutau, jog salone per šias angas yra pučiamas karštas oras. Darytina išvada, kad vairuotojas įjungė oro kondicionierių, nors jis visiškai neveikia. Pabandžius atidaryti šio autobuso langus, jie buvo užrakinti. Dauguma keleivių vos kvėpavo, skundėsi, kad labai karšta, visų veidai buvo raudoni, drabužiai nuo prakaito šlapi. Reikia pastebėti, kad autobusu važiavo ir daug senyvo amžiaus žmonių, kuriems matėsi, jog buvo tikrai silpna dėl autobuse esančios ne mažiau kaip 30 laipsnių karščio temperatūros, kai aplinkos temperatūra apie 11 valandą ryte buvo apie 23-24 laipsnius šilumos. Jausdamas atsakomybę už kitus žmones ir nenorėdamas, kad kas nors tokiame karštyje nualptų, noriu pasisakyti apie vėdinimo problemas Kauno viešajame transporte plačiau“, – redakcijai laiške rašė kaunietis.

„Kiek teko pastebėti, Kauno mieste su įjungtais oro kondicionieriais važinėja SOLARIS markės dujomis varomi autobusai (garažiniai nr. nuo 773 iki 797), taip pat kai kurie 2015 ir 2016 metais metais įsigyti dyzelinu varomi BERKHOF ir SCANIA markės autobusai. Ne visada karštomis vasaros dienomis pasitaiko važiuoti su šiais autobusais, bet norėčiau atkreipti dėmesį, kad šių autobusų langai yra visi užrakinti (jeigu gerai atsimenu, SCANIA markės autobusuose langai išvis neatsidaro), todėl keleiviai negali savarankiškai atidaryti užrakintų langų. Suprantama, kad taip ir turėtų būti, kai yra įjungtas oro kondicionierius, tačiau ką daryti, kai lauke karšta, šių autobusų langai užrakinti, bet tuo pačiu ir oro kondicionierius neįjungtas?“

„Tikrai teko ne kartą vykti su šiais autobusais, kai juose nebuvo kuo kvėpuoti, nes vairuotojai buvo neįjungę oro kondicionieriaus, o langai buvo užrakinti. Manau, kad UAB „Kauno autobusai“ turėtų užtikrinti ir instruktuoti vairuotojus, kad šio tipo autobusuose jokiu būdu nebūtų užrakinti langai, ypač karštomis vasaros dienomis bei pavasarį ir rudenį, taip pat tuose autobusuose, kuriuose oro kondicionieriai neveikia, kad keleiviai turėtų galimybę patys langus atsidaryti.“

„Šiuo metu yra susidariusi nenormali situacija, kad šio tipo autobusuose visais metų laikais langai yra užrakinti. Taip pat, galėčiau pastebėti, kad ir karštomis vasaros dienomis su pastaraisiais autobusais važiuoti yra karšta. Štai ne kartą teko važiuoti autobusais su įmontuotais kondicionieriais, ir viduje buvo labai karšta, visiškai nesijautė, kad būtų įjungtas oro kondicionierius, tuo pačiu langai vėlgi buvo užrakinti. Išeina taip, kad arba oro kondicionierius nebuvo įjungtas, arba buvo sugedęs, arba vairuotojas salone nustatęs tokią aukštą temperatūrą, kad buvo pučiamas karštas, o ne vėsus oras“, – svarstė Kauno miesto gyventojas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA