Skaitytojas: kodėl kelionė laivu į Kačerginę pabrango beveik dvigubai? | Kas vyksta Kaune

Skaitytojas: kodėl kelionė laivu į Kačerginę pabrango beveik dvigubai?

R. Tenio nuotr.

Portalo „Kas vyksta Kaune” skaitytojas Mantas domisi, kodėl įvedus eurą, kone dvigubai pabrango plaukimas laivu „Kaunas”. Atsakome skaitytojui į užklausą.

Pabrango 87,5 proc.

Kaunietis pasakoja, kad dar prieš metus plaukimas savaeigiu pontoniniu laivu „Kaunas”, maršrutu Kaunas (Senamiesčio prieplauka) – Kačerginė – Kaunas, suaugusiajam kainavo 8 eur., o šiais metais kaina beveik padvigubėjo, kelionė atsieina 15 eur., t.y. 87, 5 proc.

„Kodėl? Juk per metus labiausiai plaukimui reikalingas produktas – kuras – pigo, ir gan ženkliai”, – nesupranta skaitytojas.

Lietuvos statistikos departamento ryšių su visuomene vyr. specialistės Birutės Stolytės duomenimis, lyginant 2014 m. gruodį su 2016 m. balandžiu, degalai  ir tepalai Lietuvoje atpigo 16 proc. , o paslaugos nuo euro įvedimo Lietuvoje pabrango 5,5 proc.

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Veiklos valdymo skyriaus atstovė Aistė Griškonytė teigė, kad Lietuvoje transporto sektoriuje, kontroliuojama tik persikėlimas per Kuršių Neriją. „O privatus verslas ir kainos – ne.”

Ryšiai su savivaldybe

UAB „Nemunas Travel” laivą „Kaunas” pabaigė statyti 2014 m. spalio pabaigoje. Statybos darbai buvo vykdomi Kauno mieste, VĮ Vidaus Vandens kelių direkcijoje. Populiarinant Kauno miestą ir laivybą Nemunu, bendrovė bendradarbiavo su Kauno miesto savivaldybe.

Reguliariais maršrutais Nemunu nuo prieplaukos prie Vytauto bažnyčios, laivas pradėjo plaukioti 2015 m. gegužę. Kelionė minėtu maršrutu pernai truko 4:15 val., šįmet išsitęsė iki beveik 5  val. (su pasivaikščiojimu po miestelį), ją pradėjo lydėti gidas. Plaukimas vyksta Nemuno upe, susirinkus 10-ies žmonių grupei.

„Nors pernai mus susirado savivaldybės atstovai ir žadėjo remti, tačiau paramos nesulaukėme, galima sakyti, lipduku ant laivo su Kauno miesto ženklu, uždėtu 2015-iais, Kauną reklamuojame patys. Pažymėtina, kad mūsų bilietais prekiauja Kauno informacinis centras, bet ta paslauga yra mokama”, – aiškino A. Tijušienė.

Anksčiau laivą „Kaunas” remti svarstė buvusios kadencijos atstovai su meru Andriumi Kupčinsku priešakyje, tačiau, pasikeitus valdžiai, rėmimo idėjos atsisakyta.

Kauno miesto savivaldybės Plėtros programų ir investicijų skryiaus vedėjas Tadas Metelionis teigė, kad savivaldybė pastaruoju metu finansinio bendradarbiavimo nesvarstė.

„Kuomet dar nebuvo nuspręstas laivo apipavidalinimo klausimas, bendru sutarimu nuspręsta, kad būtų labai simboliška, jei maršrutą Kaune pristatantis naujas laivas reprezentuotų Kauno miesto ženklą. Todėl laivas buvo apipavidalintas šiuo ženklu. Bendradarbiavimas dėl tokio miesto ženklo viešinimo 2015 m. buvo vykdomas tarp UAB „Nemunas Travel” ir VšĮ Kauno turizmo informacijos centro ir konferencijų biuras. Jis tęsiasi ir šiandien: prekiaujama laivo bilietais, viešinama informacija apie plaukimus ir kt.”, – sakė T. Metelionis.

Pasak jo, kadangi laivas „Kaunas” yra privati nuosavybė, įtakos ar kontrolės dėl kainų Kauno miesto savivaldybė neturi.

Portalo „Kas vyksta Kaune” žiniomis, savivaldybės finansuoja du maršrutus: Kaunas-Kulautuva ir Kaunas-Birštonas.

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjos pavaduotojas Tautvydas Tamošiūnas atskleidė, kad maršrutui Kaunas-Kulautuva, Kauno rajono ir Kauno miesto savivaldybės pernai skyrė apie 10 tūkst. eurų, šiųmetės subsidijos dar nežinomos.

Birštono savivaldybės mero patarėja Rimantė Kurkauskaitė informavo, kad maršrutą Kaunas-Birštonas remia Birštono savivaldybei pavaldus Birštono turizmo informacijos centras, jis viešinimui ir komunikacijai skiria 2,4 tūkst. eur.

Taps PVM mokėtojais

Bendrovės „Nemunas Travel” vadovė Aida Tijušienė portalui „Kas vyksta Kaune” teigė, kad šis verslas privatus, nėra dotuojamas iš savivaldybės, tad kainų keitimas yra jų pačių valioje.

„Esame privatus verslas, kainas galime reguliuoti patys, o netrukus tapsime PVM mokėtojais, pagalvojome, kad nuo tada, padirbus kokį mėnesį, kainų kelti nesinorės, tad pakoregavome jas nuo sezono pradžios”, – teigė A. Tijušienė. Ji informavo, kad bilietas pabrango ir dar dėl dviejų priežasčių: Kačerginėje keliautojus pasitiks ir po miestelį vedžios gidas, o pati kelionė nuo 4:15 val. trukmės pailgėjo iki beveik 5 valandų.

Pašnekovė atskleidė, kad išlaidų laivui niekas nekompensuoja, kainuoja prieplaukos išlaikymas, akvatorijos nuoma, paslaugos viešinimas, kelio ir prieplaukos ženklai bei kita.

Visgi, ji džiaugėsi, kad kelionės laivu yra populiarios: „Keleiviai noriai plaukioja, viskas gerai, ko daugiau betrūksta”, – reziumavo A. Tijušienė.

Neseniai prasidėjęs turistinės laivybos sezonas truks iki lapkričio.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA