Kaune ir Vilniuje prieš metus įrengti intermodaliniai terminalai – padidino konkurencingumą rinkoje | Kas vyksta Kaune

Kaune ir Vilniuje prieš metus įrengti intermodaliniai terminalai – padidino konkurencingumą rinkoje

Lietuvos geležinkelių nuotr.

Gegužės 26 d. sukako metai, kai Vilniuje ir Kaune buvo atidaryti pirmieji Baltijos regione intermodaliniai terminalai, tapę viešųjų logistikos centrų sudėtine dalimi.

Simboliška – gegužės 5 d. užregistruoti Vilniaus intermodalinio terminalo (VIT) ir Kauno intermodalinio terminalo (KIT) prekės ženklai, kurie suteiks dar daugiau strateginių pranašumų ir klientams taps aukštos kokybės atpažinimo ženklu. Projektas sulaukė ir Ūkio ministerijos pripažinimo – 2015 metais jam suteiktas „Inovatyvių sprendimų lyderio” apdovanojimas.

„Vieneri veiklos metai nėra daug tokiam svarbiam šalies transporto sistemos plėtros objektui, tačiau per juos spėjome įsitikinti šių centrų teikiamu konkurenciniu pranašumu tarptautinėje rinkoje, jų efektyvumu įgyvendinant logistikos procesus”, – teigė AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Nuo atidarymo pradžios terminaluose perkrauta daugiau kaip 1900 TEU konteinerių, vežtų geležinkeliu, aptarnautas 651 konteineris. Pasirašyta sutartis su MERSK kampanija dėl ilgalaikio didelių konteinerių partijų sandėliavimo, kuri baigiama derinti su YANG – MING atstovybe Klaipėdoje. Artimiausiu metu bus pradėtas šios paslaugos pardavimas.

„Šie terminalai yra vieninteliai Baltijos valstybėse, tad sulaukiame nemažo Latvijos, Estijos, Lenkijos, o taip pat kolegų iš Rusijos susidomėjimo. Tam yra rimtas pagrindas – naudojant 40 t kėlimo galios konteinerinį kraną kiekviename terminale per pamainą galima perkrauti iki 140 vienetų konteinerių, o Vilniaus terminale krovos galimybes padidina konteinerių strėlinis autokrautuvas. Papildomų paslaugų sąrašą papildė ir smulkaus konteinerių remonto paslauga. Kauno terminale klientams galime pasiūlyti 1120 TEU konteinerių saugojimo aikštelę, 16 TEU vietų aikštelę refrižeratoriniams konteineriams”, – privalumus vardijo Terminalų valdymo centro direktorius Arūnas Urbonas.

Siekiant į terminalų veiklą integruoti Klaipėdos uostą ir užtikrinti greitą uoste esančių krovinių pristatymą į terminalus, AB „Lietuvos geležinkeliai” organizavo specialaus šaudyklinio traukinio VIT ekspres, važiuojančio maršrutu „Klaipėda – Vilniaus intermodalinis terminalas”, eismą du kartus per savaitę. Terminaluose atliekama konteinerio pristatymo krovininiu autotransportu iki galutinio gavėjo durų paslauga leidžia antradienio ir ketvirtadienio rytą į Vilniaus intermodalinį terminalą iš Klaipėdos konteineryje atvežtą krovinį tą pačią dieną pristatyti gavėjui išsikrovimui, o jau vakare VIT ekspres traukiniu konteinerį vėl grąžinti į Klaipėdą.

Terminalų paslaugų pardavimų augimas pasiektas sklandžiai ir kūrybingai bendradarbiaujant terminalų ir „LG ekspedicijos” darbuotojams bei vadovams. Abiejų direkcijų ir AB „Lietuvos geležinkeliai” vadovų rūpestis padeda terminalams įsitvirtinti aršios konkurencijos rinkoje pačiu sunkiausiu – įvedimo į rinką metu, kuris tokiems sudėtingiems objektams trunka nuo 3 iki 5 metų.

Kaip pastebėjo A. Urbonas, jaučiamas ir vertinamas transporto investicijų direkcijos bei Susisiekimo ministerijos nuolatinis dėmesys ir rūpestis šių objektų veikla, o taip pat ir muitinės departamento vadovybės bei teritorinių muitinių konstruktyvus požiūris į terminalų reikmes, tenkinant klientų poreikius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA