Liko trys dienos iki naujų reikalavimų bankų klientams | Kas vyksta Kaune

Liko trys dienos iki naujų reikalavimų bankų klientams

delfi.lt 2016/03/29 15:29
Asociatyvi / DELFI nuotr.

Nuo balandžio 1 d. įsigalioja griežtesni reikalavimai pinigų mokėjimams naudojant kodų korteles. Atliekant kai kuriuos pervedimus neužteks kodų kortelių, kaip kad buvo iki šiol. Bankai pripažįsta, kad nemaža dalis klientų dar nepasiruošė tokioms permainoms.

Pagrindinė naujovė ta, kad atliekant mokėjimus kartu su kodu iš kodų kortelės banko elektroninėje sistemoje reikės suvesti ir į mobilųjį telefoną SMS žinute atsiųstą kodą.

„SMS žinute gauto kodo reikės norint pervesti interneto banke didesnę nei 30 eurų sumą į sąskaitą kitame banke. Tokio kodo taip pat reikės atliekant pervedimus tarp „Swedbank“ sąskaitų, jei per dieną pervedama suma bus didesnė nei 300 eurų. Neviršijant šių sumų, kaip ir iki šiol, pakaks tik kodo iš kodų kortelės“, – aiškino „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė L. Lapinskaitė.

SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius Linas Januševičius informavo, kad ir šio banko klientai daugelį veiksmų turės tvirtinti SMS žinute gautu kodu.

„Mūsų klientams papildomu kodu, gautu SMS žinute, reikia tvirtinti visus mokėjimo nurodymus, išskyrus į savo sąskaitas SEB banke ir mokant už komunalinius mokesčius“, – informavo direktorius.

Bankai ne kartą viešai patikino, kad SMS žinutėmis siunčiami papildomi apsaugos kodai klientams nieko nekainuos.

Kiek daugiau nei prieš savaitę „Swedbank“ informavo, kad 41 proc. kodų korteles turinčių klientų dar neatnaujino savo kontaktų ir nenurodė telefono numerio, į kurį norėtų gauti žinutes su papildomais apsaugos kodais.

Tiesa, antradienį banko atstovas spaudai Saulius Abraškevičius patikslino, kad permainos nepasiruošę tebėra apie 20 proc. kodų kortelių naudotojų, kurie interneto banke atlieka mokėjimus.

DNB pranešė, kad telefonų numerių dar nepateikė 15 proc. klientų, turinčių kodų korteles.

SEB informavo, kad šiuo metu iš aktyvių klientų, kurie naudojasi slaptažodžių kortelėmis ir jungiasi prie interneto banko, apie 2,5 proc. neturi bankui pateikę mobiliojo telefono numerio.

Bankų, kurie siųs nemokamas SMS žinutes su kodais, klientams būtina pateikti ar patikslinti (atnaujinti, jeigu keitėsi) savo mobilaus telefono numerį prisijungus prie el. bankininkystės.

Klientai, nepateikę savo telefono numerio iki kovo 31 d., nuo balandžio 1 d. jį galės pateikti tik apsilankę banko padalinyje.

Taip pat kai kurie bankai sudarys galimybę savo kontaktus pateikti paskambinus į banko padalinį ir atlikus nuotolinio tapatybės patvirtinimo veiksmus, kurių paprašys banko specialistas, pranešime žiniasklaidai informavo Lietuvos bankų asociacija.

„Po kovo 31 d. telefono numerio pateikimas sukels daugiau nepatogumų ir laiko: reikės apsilankyti padalinyje ar patiems skambinti į banką. Tad klientus, tik dėl jų pačių patogumo, labai skatiname nedelsti ir pasinaudoti šiomis keliomis dienomis“, – komentuoja LBA prezidentas Stasys Kropas.

Bankai gali taikyti limitus, kokius mokėjimus galima bus atlikti naudojant slaptažodžių kodų korteles be papildomų saugumo priemonių. Apie tai bankai klientus informuoja atskirai.

Asociacija atkreipė dėmesį, kad bankų atstovai patys savo klientams neskambins ir neklaus jokios kontaktinės informacijos ar kitų asmeninių duomenų. Jeigu klientai sulauks tokių skambučių, prašoma jokių duomenų nepateikinėti – greičiausiai skambina sukčiai. Taip pat jokių asmeninių duomenų negalima pateikti neaiškiose interneto svetainėse (pavyzdžiui, paspaudus gautas nuorodas).

Klientams, kurie naudojasi alternatyvia priemone, atitinkančia sugriežtintus saugumo reikalavimus (elektroniniu ar mobiliuoju elektroniniu parašu, slaptažodžių generatoriumi), jokių papildomų veiksmų atlikti nereikia.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA