Neatlikti valdžios namų darbai – besibaigiant Parodos g. remontui, norima įrengti dviračių taką, kurio projekte nėra | Kas vyksta Kaune

Neatlikti valdžios namų darbai – besibaigiant Parodos g. remontui, norima įrengti dviračių taką, kurio projekte nėra

Dalis šiuo metu rekonstruojamos Parodos gatvės šaligatvio turi būti skirta dviračių takui. Šią idėją paversti realybe siekia Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

„Kauno dviratininkų bendruomenė jau nekartą yra atkreipusi dėmesį į tai, kad Parodos gatvėje galėtų būti įrengtas ir dviračių takas. Pritariu dviratininkų pasiūlymui ir, kol dar yra galimybė koreguoti Parodos gatvės rekonstrukcijos techninį projektą, reikia tuo pasinaudoti”, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Parodos gatvės rekonstrukcijos techniniame projekte nebuvo numatytas dviračių takas. Norėdamas įtikinti, kad dviračių takas šioje vietoje reikalingas ir gali būti saugus, miesto vadovas A. Kupčinskas susitiko su Parodos gatvės rekonstrukcijos projekto autoriais, Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus atstovais, gatvės rekonstrukcijos darbus atliekančiais rangovais ir techniniais prižiūrėtojais.

„Susidūriau su nenoru, kad šioje vietoje būtų įrengtas dviračių takas. Išgirdau keletą paaiškinimų, kodėl takas negali būti įrengtas, tačiau manęs tai visiškai neįtikina, nes pačiam daug kartų teko kilti ir leistis Parodos kalnu. Projektuotojai tvirtina, kad įkalnė yra per daug stati ir pavojinga dviratininkams, ypač tiems, kurie mėgsta greitį. Tačiau atidžiau pastudijavus vietovės techninius duomenis, matyti, kad ištisinis 10 procentų nuolydis fiksuojamas tik vienoje įkalnės vietoje. Kitur nuolydis mažesnis ir siekia apie 7-8 procentus”, – aiškino meras A. Kupčinskas.

Projektuotojų teigimu, jeigu ištisinis įkalnės nuolydis yra ne didesnis nei 4 proc., jokių greitį mažinančių elementų nereikia. Nuolydžiui siekiant 10 proc., tokius elementus būtina įrengti kas 30 m. Diskutuojant buvo pasiūlyta tokiame įkalnės ruože įrengti stulpelius. Miesto vadovo nuomone, tai ne itin vykęs pasiūlymas, nes patys stulpeliai gali kelti pavojų nuo kalno riedantiems dviratininkams.

„Europos miestuose esu matęs specialiai dviratininkams pritaikytus apvažiavimo vartelius (žr. viršuje esančią vizualizaciją – red.). Jie lengvai varstosi į abi puses, ir greitį sulėtinęs dviratininkas nesunkiai tarp jų išvingiuoja, o jeigu kiek užkliūna, varteliai lengvai prasiveria. Tai visiškai saugi ir tikslą pasiekianti priemonė. Projektuotojams pasiūliau išanalizuoti šį variantą. Labai tikiuosi, kad pavyks rasti problemų sprendimus ir šioje gatvėje turėsime taką dviratininkams”, – vylėsi Kauno miesto meras.

Toje Parodos gatvės pusėje, kur planuojama įrengti dviračių taką, šaligatvį nuo važiuojamosios dalies skirtų 1 m aukščio atitvarai. Nelaimės atveju jie ne tik sustabdytų dviratį, bet ir neleistų dviratininkui nukristi į važiuojamąją kelio dalį. Taip pat ketinama dviračių taką nuo pėsčiųjų zonos atskirti paklojant rausvas šiurkštaus paviršiaus šaligatvio plyteles. Dviračių takas būtų įrengiamas iš gatvės pusės.

„Žodinėje diskusijoje paveldo apsaugos specialistai neprieštaravo, kad būtų atsisakyta greta gatvės bortų dėti granitinius elementus, kad dviračių taką nuo pėsčiųjų zonos skirtų kito atspalvio šiurkštaus paviršiaus plytelės. Dar reikės rasti sprendimą dėl vieno įkalnėje esančio namo laiptų, kurie užima didelį šaligatvio plotą ir išsiaiškinti , kiek maksimaliai nuo gatvės būtų galima atitraukti hidrantus, prie kurių, kilus gaisrui, galėtų patogiai prisijungti priešgaisrinės apsaugos tarnybos automobiliai. Dviračių takas planuojamas senoje, kultūros paveldo apsaugos saugomoje gatvėje, todėl kai bus rasti visi sprendimai, patikslintą projektą derinsime su Aplinkos ministerija”, – pasakojo Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA